۶ ضروری گواهی تجزیه و تحلیل گوگل برای متخصصان جستجوگرها و آژانس های وب

برای متخصصان جستجوگرها و آژانس های بازاریابی اینترنتی / دیجیتال، می تواند کمی از کابوس باشد تا در مورد مسائل روزمره که می تواند بر وب سایت مشتری تأثیر بگذارد، حفظ شود. پروژه های SEMrush از ویژگی های شگفت انگیز برای کسانی که به دنبال تغییرات مهم SEO در یک وب سایت هستند، اما چه در مورد آن مشکلات خاص مبتنی بر تجارت الکترونیکی و یا فقط در یک ابزار مانند گوگل تجزیه و تحلیل آشکار می شود؟

در این پست، من قصد دارم به شما هشدارهای ضروری گوگل آنالیز ضروری را که در هنگام مدیریت خدمات جستجوگرها در یک آژانس وب کوچک تا متوسط ​​انجام دادم، به اشتراک بگذارم. بدیهی است، اگر این اسکریپت ردیابی Google Analytics در وب سایت شما وجود داشته باشد، این هشدارها تنها کار خواهند کرد. اگر قبلا رفتار کاربران وب سایت خود را ردیابی نکرده اید، من قطعا توصیه می کنم که شروع کنید – مهم این است که می خواهید تا بتوانید تأثیر فعالیت های SEO خود را پیگیری کنید.

اگر شما نمی دانید که چه ویژگی هشدار سفارشی می کند، بسیار ساده است – هر زمان که یک عمل خاص مبتنی بر وب ایجاد شود، گوگل یک ایمیل (یا پیام متنی را، اگر شما زندگی اجتماعی شما را نداشته باشد) ارسال کنید! برای مثال، شاید میخواهید هر زمانی که یک هدف خاص به وجود میآید، یک ایمیل دریافت کنید، یا میخواهید در مورد کاهش بازدیدکنندهای ارگانیک بدانید.

با برخی از ترکیب های سفارشی (یا بخش بندی پیشرفته تر)، تقریبا هر چیزی در اینجا امکان پذیر است. هشدارهای سفارشی عالی هستند، زیرا آنها به راحتی راه اندازی می شوند، می توانند به اندازه کافی مقیاس پذیری کنند، و می توانند با افزودن آدرس های دیگر ایمیل به هشدار، ذینفعان متعدد را شامل شوند.

برای سهولت شما، تصاویری را که نشان می دهد مراحل دقیقی برای راه اندازی این هشدارها به سرعت و به آسانی انجام شده است، نشان می دهد.

راه اندازی هشدارهای سفارشی در Google Analytics
این واقعا ساده است که یک هشدار سفارشی را در Google Analytics تنظیم کنید. اول از همه، شما نیاز به مشاهده سطح دسترسی به املاک تجزیه و تحلیل، که می خواهید در آن کار کنید. به سادگی تجزیه و تحلیل را باز کنید، به قسمت تنظیمات بروید (روی نماد چرخ دنده در پایین سمت چپ صفحه کلیک کنید)، حساب مناسب / املاک را انتخاب کنید، و سپس از منوی View گزینه Custom Alerts را انتخاب کنید. از این صفحه می توانید هر هشدار مورد نیاز را تنظیم کنید.

به عنوان یک یادداشت جانبی، من واقعا توصیه می کنم داشتن یک حساب گوگل آنالیز به خوبی سازماندهی شده داشته باشد که یک Properties مشخص شده را مشخص کرده است و به دنبال مشاهدات به خوبی برچسب گذاری شده است. شما باید یک نمایه تمیز داشته باشید که دارای فیلتر نیست و پس از آن یک نمایه فیلتر شده (که باید رباتها و سایر ترافیک هرزنامه را رد کند) که باید نمایه روزانه شما باشد. داشتن یک نمایه منظم به این معنی است که شما برای ارجاع دادن به اطلاعات، اگر هنگام اشتباه کردن در هنگام اضافه کردن فیلتر به نمای اصلی خود، به نظر من ضروری است، به اطلاعات مراجعه کنید.

هشدار سفارشی # ۱ – ۴۰۴ صفحه افزایش هفته بیش از یک هفته
این هشدار هنگامی رخ میدهد که تعداد بازدیدکنندهای صفحه خطای ۴۰۴ در وبسایت شما، با یک مقدار مشخص، در یک دوره زمانی خاص افزایش مییابد. در این مورد، من هشدار را براساس افزایش ۱۰ درصدی در هفته در هفته تعیین کردم.

من انتخابگر مبتنی بر درصد بودم زیرا برای بازدید ۴۰۴ صفحه قابل توجه است و تأثیر زیادی بر SEO شما، تعداد اشتباهات دریافت شده باید نسبت به سطح ترافیک وب سایت شما باشد. وب مستر سایتی که روزانه هزاران جلسه دارد احتمالا در مورد ۴۰۴ بازدیدکننده که در ۱۰ سالگی هستند، اهمیتی نمی دهد.

خطاهای ۴۰۴ همیشه یک موضوع جستجوگر نیستند، این فقط می تواند یک نتیجه از تمیز کردن محتوای قدیمی است که نیازی به هدایت ندارند (ارزش آن ندارند و شما محتوای مشابهی را برای هدایت به آن ندارید). برای من، یک بینش ارزشمندتر میتواند یک پیوند داخلی شکسته باشد که منجر به تعداد زیادی از ۴۰۴ میشود که منجر به تجربه کاربری بد میشود و ممکن است سیگنال های گیج کننده را برای جستجوگرها جستجو کند.

برای این هشدار خاص برای کار، ضروری است که وب سایت شما یک عنصر متنی خاص را در عنوان صفحه خود نشان می دهد زمانی که یک خطای ۴۰۴ باز گردید. به عنوان مثال – از یک URL غایی موجود در سایت خود بازدید کنید و عنوان صفحه را باز کنید و محتوای نمایش داده شده را بررسی کنید. ممکن است چیزی شبیه «سایت شگفت انگیز من | صفحه ای پیدا نشد» با پیام و نقشه سایت یافت نشد. اسکریپت تجزیه و تحلیل شما باید در این صفحه گنجانده شود، اما بهتر است آن را چک کنید (صفحه منبع را ببینید و برای اسکریپت تجزیه و تحلیل خود یا کد کانتینر مدیریت برچسب نگاه کنید). در این مورد، “صفحه ناشناخته” سپس بخشی از هشدار در داخل Analytics خواهد شد.