دنیای موبایل اول: آیا وقت آن است که خرچنگ ها را بشکنیم؟

همانند هر تغییر دیگر در مقیاس بزرگ به زیرساخت جستجو گوگل، تصمیم گوگل برای اتخاذ اولین نمایه سازی تلفن همراه باعث مخلوطی از سردرگمی، فریب و هیجان شد.

این پست توضیح می دهد که چه چیزی برای اولین بار نمایه سازی تلفن همراه – به عنوان مثال، این دو شاخص در حال اجرا به صورت موازی نیستند، این یک شاخص واحد صفحات دسکتاپ و تلفن همراه است و اینکه چگونه بر روی آن تاثیر می گذارد.

همچنین در مورد چگونگی انجام مراحل برای بهبود تجربه بازدیدکنندگان تلفن همراه در وب سایت شما و کمک به تصمیم گیری های مهم بازاریابی و مالی در مورد اهمیت نسبی ترافیک تلفن همراه و دسکتاپ کمک خواهد کرد.

قبل از اینکه هر کدام از اینها را انجام دهیم، بیایید به برخی اطلاعات سخت افزاری نگاه کنیم. در دنیای اعلامیه های مربوط به “مرگ دسکتاپ” دشوار می تواند تعیین کند که آیا ترافیک تلفن همراه برای کسب و کار شما اهمیت دارد یا خیر، و اهمیت آن نسبت به ترافیک دسکتاپ است.

برخی از آمار مربوط به ترافیک موبایل
جستجو در Google برای “دسکتاپ در حال مرگ” خواهد شد صدها نتایج معتبر بازگشت، تعداد قابل توجهی از آنها به همان نتیجه رسیدند: دسکتاپ در واقع در حال مرگ است. تعداد کمی از این مقاله آماری را که من در اختیار شما قرار می دهد، به شما نشان می دهم.

در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶، فروش ۲۲٫۷ درصدی فروش تجارت الکترونیک بر روی تلفن همراه صورت گرفت اما ۷۶٫۹ درصد از فروش کلی تجارت الکترونیک در دسکتاپ تولید شد.
میانگین نرخ افزودنی به سبد برای کاربران دسکتاپ جهانی ۳٫۶۳ درصد است، در حالی که میانگین نرخ افزودنی به سبد خرید کاربران جهانی موبایل ۱٫۲۵ درصد است.
واضح است که دسکتاپ مرده نیست – در حقیقت، اگر شما یک صاحب کسب و کار هستید که ارزش معاملات را پیش از معیارهای انعطاف پذیری قرار می دهد، احتمالا کاربران دسکتاپ و بازدیدکنندگان ارزشمند شما باقی خواهند ماند.

اجازه ندهید که میزان ناسازگاری زیادی در مورد تلفن همراه شما از اهمیت مالی کاربران دسکتاپ منحرف شود.

اولویت بندی اولیه برای موبایل چیست؟
برای اولین بار نمایه سازی تلفن همراه به نظر می رسد: ابتدا Google به صورت دستی خزنده و فهرست محتویات تلفن همراه را نمایش می دهد و اگر نسخه تلفن همراه در دسترس نباشد، نسخه دسکتاپ را خالی می کند و فهرست آن را نشان می دهد.

این متمایز از رویکرد تاریخی نمایه سازی محتوای رومیزی برای کاربران تلفن همراه و دسکتاپ است. اگر یک نسخه تلفن همراه از یک صفحه در دسترس باشد، نسخه تلفن همراه برای ایجاد فهرست جستجو و تعیین قابلیت مشاهده استفاده می شود.

همانطور که گوگل رتبه بندی ها را بر اساس صفحه تلفن همراه اختصاص می دهد، ممکن است عوارض برای وب مسترها تجربه ای متفاوت بین وب سایت های تلفن همراه و دسکتاپ ایجاد کنند که فقط بلوک های خاصی از محتوای را به کاربران دسکتاپ نشان می دهد.

در مورد اینکه گوگل در حال حاضر یک فهرست برای صفحات تلفن همراه و یک شاخص برای صفحات دسکتاپ، یعنی دو شاخص وجود دارد، سردرگمی وجود دارد. دنی سالیوان، در ۱۴ مارس، به روشنی تأیید کرد که این کار را نمی کند.

در عوض، یک شاخص واحد نخستین و اولویت دسکتاپ را یکپارچه می کند – یک شاخص واحد از محتوای تلفن همراه و دسکتاپ.

دنی سولیوان، یکی دیگر از صدای جیر جیر روز ۱۵ مارس، همچنین اظهار داشت که در اکثر موارد گوگل در حال حاضر بر پایه رومیزی اولویت دارد. با این حال بسیاری از وبسایتها بر اساس اولویتهای تلفن همراه فهرست بندی میشوند.

در حالی که هیچ زمانی مشخص نیست که اکثر وبسایتها براساس اولین اولویت تلفن همراه نمایش داده شوند، واضح است که تلفن همراه انقلابی در راه دسترسی کاربران به اینترنت و ارتباط آن با اطلاعات آنلاین است.

تاکید بر روی تلفن همراه ممکن است به تاثیر تجاری آن ناسازگار باشد. با این حال، غیر قابل انکار این است که تلفن همراه برای اهداف بین المللی اهمیت حیاتی دارد و بزرگترین شرکت های فن آوری در جهان (به عنوان مثال، گوگل و فیس بوک، که ۷۳ درصد از کل تبلیغات دیجیتال را در ایالات متحده صرف می کنند) اولویت بندی می شود.

به همین دلیل، بیایید نگاهی به برخی از مراحل که می توانید برای آماده سازی برای نمایه سازی تلفن همراه و آنچه که شما می توانید برای بهبود تجربه کاربر برای کاربران تلفن همراه آماده کنید.

چگونه برای ایجاد یک تجربه کاربر موثر برای کاربران تلفن همراه
سازمانها روش های مختلفی را در مورد محتوا به کاربران تلفن همراه می گیرند:

پاسخگو: کد منبع معمولا بین دسکتاپ و تلفن همراه و مقیاس صفحه وابسته به اندازه viewport باقی می ماند (URL همچنان باقی می ماند). صفحات پاسخگو معمولا حاوی برچسب meta viewport هستند. اگر شما یک وبسایت پاسخگو را نگه دارید، نیازی نیست تغییرات فنی را برای اولویت بندی تلفن همراه انجام دهید.
خدمت دینامیک: در حالی که URL باقی می ماند، HTML و CSS خدمت خواهد شد بسته به دستگاه مورد درخواست محتوا متفاوت است؛ تحت این تنظیم، Googlebot کمتر احتمال دارد یک نسخه متفاوت از صفحه را برای کاربران تلفن همراه به رسمیت بشناسد. به همین دلیل، گوگل برای پاسخ دادن به درخواست ها با هدر HTTP Vary توصیه می کند تا این را بیشتر آشکار سازد. شما می توانید در مورد توصیه های گوگل در اینجا بخوانید.
حضور مجزا از تلفن همراه: URL ها برای هر دوی دسکتاپ و کاربر عامل موبایل متفاوت هستند. این معمولا به شکل یک وبسایت تلفن همراه جداگانه در یک دامنه یا زیر دامنه جداگانه، به عنوان مثال، m.example.com می شود.

مهم است که به یاد داشته باشید Google یک Googlebot خاص برای خزیدن محتوای تلفن همراه ارسال می کند. اگر سرور با هدر HTTP Vary پاسخ دهد، پس از آن یک سیگنال برای Google است که باید محتوای آن را با Googlebot برای گوشی های هوشمند ردیابی کند.

حضور پاسخگو، ساده ترین تنظیمات (و احتمالا ساده ترین نگهداری) است. با این حال، هنوز چیزی وجود ندارد که نشان دهد گوگل اولویت را برای یک پیکربندی بر دیگری تعیین خواهد کرد.

مراحل تکمیل اضافی برای حضور در کنار موبایل و دسکتاپ
اگر شما حضور مجانی برای بازدید کنندگان تلفن همراه و دسکتاپ را حفظ کنید، اگر شما قبلا انجام نداده اید، باید برخی از تغییرات فنی را انجام دهید.

در داخل کد منبع دسکتاپ شما نیاز به اضافه کردن ویژگی rel = alternative برای نشان دادن به عامل کاربر که در آن محتوای تلفن همراه شما میزبانی شده است، و درون کد منبع تلفن همراه، شما نیاز به اضافه کردن ویژگی کانونی اشاره به نسخه دسکتاپ.

خصیصه جایگزین همچنین باید یک پرس و جو رسانه CSS داشته باشد که نشان می دهد که یک عامل کاربر باید URL متناوب را استفاده کند (این به صورت حداکثر یا حداقل عرض عرض نمایش) می باشد.

همچنین شناسایی هر گونه اختلاف بین وب سایت تلفن همراه و دسکتاپ شما حیاتی است. به عنوان مثال، داده های ساخت یافته، نقشه های سایت، متادیتا و برچسب های کنسول جستجو باید در نسخه های دسکتاپ و موبایل یک صفحه حضور داشته باشند.

شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد شرایط پیکربندی برای حفظ وب سایت های جداگانه تلفن همراه و دسکتاپ در Google Developer را بخوانید.

نکات بهینه سازی موبایل اختیاری
وقتی که به بهبود تجربه کاربر برای بازدید کنندگان تلفن همراه می آید، مهمترین عامل برای آدرس، زمان بارگذاری صفحات است. در حالیکه سرعت صفحه فقط یک عامل رتبه بندی برای تعداد کمی از پرس و جو است، اگر یک وب سایت ممنوع است، می تواند بیشتر شود آرام.

این مطالعه کاملا یکساله است – صدها مطالعات دیگر انجام شده است که به همین نتیجه رسیده اند – با این حال تحقیقات از آمازون در سال ۲۰۰۸ نشان داد که تاخیر ۱۰۰ میلی ثانیه در بارگذاری صفحه می تواند فروش را تا ۱٪ افزایش دهد.

اگر می خواهید زمان بارگذاری صفحه خود را تست کنید، سپس ابزار تست سرعت وب سایت Pingdom را امتحان کنید. صدها روش برای بهبود زمان بارگذاری صفحه وجود دارد، اما در تجربه من بیشترین تاثیر را در کاهش اندازه تصویر دارد.

به طور متوسط ​​و با توجه به آرشیو HTTP، تصاویر ۵۱ درصد از کل اندازه صفحه را تشکیل می دهند. انتخاب فشرده سازی تصاویر می تواند تأثیر قابل توجهی بر زمان بارگذاری صفحه و در نتیجه میزان تبدیل سایت در سطح گسترده داشته باشد.

یکی دیگر از گزینه های Google Accelerated Mobile Pages (AMP) است. اگر شما تصمیم به استفاده از AMP، صفحات خود را از یک حافظه پنهان در سرورهای Google و از یک URL Google خدمت می کنند. AMP متکی به زیر مجموعه ای از HTML است – یک زیر مجموعه بسیار محدود – و نیازمند آن است که منبع اصلی AMP را برای تمام صفحات خود حفظ کنید.

AMP موجب برانگیختن میزان قابل توجه انتقاد شد، به خصوص در رابطه با مالکیت و کسب درآمد از محتوا. با این حال، اعلامیه اخیر نشان می دهد که در حال حاضر بیش از ۳۱ میلیون دامنه و بیش از ۵ میلیارد صفحه با AMP وجود دارد (این در مقایسه با ۹۰۰۰۰۰ دامنه و ۲ میلیارد صفحه از اواسط سال ۲۰۱۷ است).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *