آموزش SEO فنی

آموزش سئو

(این مقاله با کمک و نوشته های الکسیس سندرز، پل شاپیرو و بارتوز گورالویچ نوشته شده است.)

من بسیار خوب به یاد می آورم عرق سرد در پیشانی من زمانی که من تجزیه و تحلیل گزارش مشتری خود را در ماه مه ۲۰۱۲ باز کرد. من برای یک سازمان جستجوگرها در آلمان کار می کردم و ترافیک برخی از مشتریان ما به شدت کاهش یافته است. حدود یک هفته پس از آن بود که گوگل پنگوئن را برداشت.

پس از آن، کاملا طبیعی بود که برخی از لینک ها را به عنوان بخشی از استراتژی SEO خود خریداری کنید. امروزه نه خیلی.

در عوض، ما با تحقیق کلید واژه شروع می کنیم، تلاش می کنیم تا درک کاربر، محتوای محتوای موجود را نمایش دهد و … یک حسابرسی فنی SEO انجام دهیم. دومی بخش ثابتی از هر استراتژی جستجوگرها تبدیل شده است.

این همیشه چنین نبود.

چگونه SEO فنی را در نقشه قرار داده است
در SEO همیشه یک درجه خاصی از اطلاعات وجود دارد. با این حال، در ۵-۷ سال گذشته، تکنیک های SEO به نظم و انضباط خود در کنار محتوا (بازاریابی) و ایجاد ارتباط اشاره شد.

این همان چیزی است که Bartosz Goralewicz، بنیانگذار و مدیر SEO @ Elephate، شروع کرد:

من در جستجوگرها در سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۱ شروع کردم، اکثر جستجوگرها می دانند که بهترین زمان برای شروع نیست. من فهمیدم که این یک فرصت بزرگ برای من بود. من به یاد می آورم که مردم از “کلاه سفید کلاهبرداری” لذت می برند و می گویند تنها ارتباطات مهم است. من شروع به نگاه کردن به آنچه که “جستجوگرهای روی صفحه” نامیده می شود و به عنوان چیزهایی تکامل یافته است، من عمیق تر و عمیق تر رفتم.

ظهور تکنولوژی SEO نتایج سه گانه است:

اول، جنگ مداوم گوگل در برابر اسپم backlink و ایجاد ارتباط لینک “بیش از حد فعال”.
دوم، پیشرفت سریع الگوریتم گوگل.
سوم، پیچیدگی وب سایت ها.
الگوریتم پنگوئن و افزایش ناگهانی مجازات پیوند دستی باعث شده است که جستجوگرها برای جستجوی اهرم های دیگر برای رشد ترافیک ارگانیک تلاش کنند. علاوه بر محتوا و بازاریابی محتوا، SEO تکنیک بسیار قوی تر از پیش پنگوئن پیش بینی شده است.

الگوریتم گوگل بسیار پیشرفته تر از پنگوئن است، همانطور که می توانید از پیشرفت های به روز رسانی آن مطلع شوید:

۲۰۰۳ – فلوریدا (هرزنامه ضد کلیدی)
۲۰۰۵ – Jagger (اسپم ضد لینک)
۲۰۰۹ – کافئین (تقریبا در زمان واقعی)
۲۰۱۰ – MayDay (محتوای نازک نازک)
۲۰۱۱ – پاندا (“کیفیت”)
۲۰۱۱ – Google شروع به استفاده از SSL در جستجو می کند
۲۰۱۱ – طراوت (اولویت بندی مطالب تازه)
۲۰۱۲ – پنگوئن (ضد لینک “هرزنامه”)
۲۰۱۲ – نمودار دانش
۲۰۱۲ – EMD (پایین دامنه دامنه دقیق)
۲۰۱۳ – Phantom (به روز رسانی با کیفیت)
۲۰۱۳ – Hummingbird (تعمیرات اساسی الگوریتم)
۲۰۱۵ – Rankbrain (جستجوی متنی)
دو سال کوتاه بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ بسیاری از آنچه امروز گوگل را تشکیل می دهد، شکل می گیرد. گوگل همچنین استانداردهای خود را معرفی کرد که برای مدیران وبسایت برای کنترل و نظارت بر شاخص سازی ساده تر شده است:

۲۰۰۵ – گوگل نقشه های XML را معرفی می کند
۲۰۰۹ – تگ rel-canonical
۲۰۱۱ – Schema.org
۲۰۱۱ – rel = next / prev
البته، ابزار ابزار SEO بسیار بیشتر است. این موضوع موضوعات زیادی را پوشش می دهد که به تنهایی نقش آن است و این بدین معنی است که سازمان ها باید با آن برخورد کنند.

خود سایت ها پیچیده تر و تعاملی تر شده اند که سرعت صفحه، شاخص بندی و رندر را به چالش می کشد.

رفتار مصرف کننده نسبت به استفاده از دستگاه های دیگر برای مرور وب تغییر می کند. سال هاست که انقلاب بر روی دستگاه های تلفن همراه متمرکز شده است و در سال های آینده از طریق جستجوی صوتی هدایت می شود.

این پرسش را مطرح می کند که چه چیزی SEO فنی است و چه زمینه هایی را پوشش می دهد.

SEO چیست؟
در TechSEO Boost، یک کنفرانس توسط پل شاپیرو، راس جونز برگزار شد، تعریف خوبی از SEO را ارائه داد: “هر اقدام فنی کافی انجام شده با قصد بهبود نتایج جستجو”.

الکسیس سندرز، مدیر فنی فناوری اطلاعات @ Merkle، تعریف دقیقتری می دهد: “SEO تکنیکی خزنده، شاخص و رندر بخش مدل crawl، index، rank را پوشش می دهد. در سطح بالا، شما باید یاد بگیرند که چگونه به این سوالات پاسخ دهید:

آیا می توانید موتورهای جستجو را خزیدن / پیدا کردن صفحه خود را؟ (شامل موضوعات مانند کدهای وضعیت، نقشه های سایت، معماری اطلاعات، robots.txt، عناصر)
آیا می توانید موتورهای جستجوگر صفحه شما را فهرست کنید؟ (شامل: روبات های متا)
آیا می توانید موتورهای جستجوگر صفحه خود را رندر کنید؟ (شامل: جاوا اسکریپت، DOM، سرعت صفحه)
آیا رباتها می توانند مطالب خود را بر روی صفحه خود درک کنند؟ (شامل: داده های ساخت یافته (Schema.org، HTML)، قابلیت دسترسی)
آیا شما موتورهای جستجو را برای سیگنال های مناسب برای برخورد با محتوای رتبه بندی ارسال می کنید؟ (به عنوان مثال، برچسبهای کانونیک، در مورد صفحه بندی)

آیا این صفحه ارزش رتبه بندی دارد؟ (شامل: ارتباط محتوا، مجوز، HTTP، UX، تلفن همراه، تاخیر در سایت) ”

موضوعات فنی بزرگ SEO عبارتند از:

خزیدن
تفسیر
فهرست بندی
سیار
SSL
داده های ساختاری
مهاجرت
سرعت صفحه
بهینه سازی محتوا
کدهای وضعیت
ساختار سایت
خیلی زیاد، این نیست؟ وقتی که من SEO را آموختم، گوگل بسیار ساده تر بود. اگر امروز به SEO وارد می شوید، مطمئنا احساس غربت می کنید.

به همین دلیل است که من این مقاله را نوشتم: برای کمک به حرکت در دریای عمیق که SEO فنی است.

چگونه شما SEO را یاد بگیرید؟
چیزی که همیشه یاد میگیرد، همان مواد را در خود دارد: ذهنیت، دانش، کاربرد. بیش از حد بسیاری از مردم بر بخش دانش متمرکز هستند و به همین دلیل است که آنها شکست می خورند، غرق می شوند یا احساس می کنند که چرخ های چرخش خود را می چرخانند.

بیایید با ذهنیت شروع کنیم

معقولیت درست برای آموزش SEO
هر جراح مغز با بیوشیمی پایه در دانشکده پزشکی شروع می شود. در SEO فنی، شما همچنین با اصول اولیه شروع کنید و سپس تخصص بگیرید. برای انجام این کار احتیاطی خاصی لازم است اما برای موفقیت مهم است.

بخشی از آن اعتراف می کند که شما نمی توانید همه چیز را بدانید. Bartosz Goralewicz طرفدار قوی این اندیشه است:

اگر نمیتوانید توضیح دهید که چرا چیزی اتفاق افتاده است (به عنوان مثال، یک وب سایت کاهش یافته است)، کاری که باید انجام دهید این است که بگویید «من نمیدانم این قطره چیست؟».

SEO کارشناسان فنی پاسخ به همه چیز را نمی دانند، اما می توانند آن را بیابند.

تنها ثابت در جستجوگرها تغییر است. گوگل هرگز متوقف نمی شود و ما باید فاکتورهای رتبه بندی مهندس را تغییر دهیم.

یک کلمه برای نگه داشتن با موضوعاتی که همیشه تغییر می کنند وجود دارد: به طور مداوم یادگیری. این بدان معنی است که شما هرگز نمی توانید تحصیلات خود را متوقف کنید. جستجوگرها باید حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد وقت خود را صرف نگهداری و یادگیری صرف کنند.

الکسیس سندرز موافق است: “آموزش SEO فنی قطعا یک هدف در حال حرکت است. این دائما در حال تکامل و پیشرفت است، بنابراین یادگیری یک فرآیند مداوم است، با بسیاری از سوراخ خرگوش (بسیاری از تله های خزنده برای کشف!) ”

این امر ما را به یک نیاز دیگر برای تبدیل شدن به یک SEO خوب فنی هدایت می کند: آماده بودن برای تغییر ذهن خود هنگامی که اطلاعات آن را اثبات می کند.

هنگامی که به نزدیکتر نگاه می کنید، برخی از آنها نمی توانند نظریه ها و باورهایشان را حتی زمانی که داده ها و آزمایش ها در غیر این صورت بیان می کنند، نپردازند. SEO خیلی پویا است اگر باورهای SEO شما در ۵-۷ سال گذشته تکامل نداشته باشند، پس شانس موفقیت شما نزدیک به ۰ است.

– Bartosz Goralewicz

این ذهنیت اساسی است: تسلیم شدن، یادگیری مداوم و سازگاری.

بعدا، بگذارید در مورد آنچه شما واقعا باید یاد بگیریم: دانش.

شما باید یاد بگیرید که در SEO فنی مهارت داشته باشید؟
خوب این است که تمام این اطلاعات بسیار آسان به صورت آنلاین در دسترس است، که به صورت رایگان آموخته می شود. تنوع وب سایت هایی وجود دارد که می توانید در این موارد از کلاس های دانشگاه استفاده کنید، کتاب های درسی رایگان و آموزش های مربوط به آنها را بخوانید.

– پل شاپیرو

مقدار مواد باید امروزه مشکل نباشد. همه چیز آزاد است

الکسیس ساندرز توصیه می کند “با اخبار صنعت و مطابق نشریات و وبلاگ های مربوطه همچون:

گوگل وبمستر وبلاگ مرکزی
وبلاگ تحقیقاتی گوگل
وبلاگ گوگل
وبلاگ بینگ جستجو
وبلاگ ماز
میز گردان موتور جستجو
مجله موتور جستجو
پست SEM
وبلاگ SEMrush
زمین جستجو موتور
SEO اسکپتیک توسط آرون برادلی
SEO توسط دریا توسط بیل Slawski
یادداشت های Hangout Webmaster عمیق خزیدن
گزارش بازاریابی دیجیتال Merkle ”
راهی که می خواهید دانش خود را بسازید شروع گسترده و سپس باریک شدن است. اگر می خواهید یک خانه بزرگ بسازید، به یک پایگاه قوی نیاز دارید.

در اینجا یک نکته خشن از آنچه یک برنامه درسی می تواند شبیه باشد:
ابتدا با توسعه وب سایت اولیه (HTML، CSS، کمی جاوا اسکریپت) شروع کنید و سپس به بازیابی اطلاعات و در نهایت برنامه نویسی کامپیوتر بپردازید. دوره های آنلاین رایگان قابل مترتبی برای یادگیری وب سایت های مبتنی بر وب وجود دارد، از جمله از W3schools یا Code Academy. موزیلا معرفی های رایگان را به HTML، CSS، جاوا اسکریپت ارائه می دهد.

فهرست کانال های یوتیوب درباره توسعه وب:

LearnCode.academy
DevTips
واس بوس
دوره ابتدایی
آموزش Quentin Watt
LevelUpTuts
نینجا خالص
howCode
رسانه تراورس
LearnWebCode
Google Developers
براد حسینی
freeCodeCamp
برنامه نویسی یادگیری طول می کشد و بسیاری از تمرین. یکی از ابزارهایی که من به طور مداوم مفید می یابم این است که Anki یک برنامه تکرار فاصله است. این اجازه می دهد تا شما را با فلش کارت های دیجیتال و یک سیستم است که به شما کمک می کند تا برای ذخیره اطلاعات در حافظه بلند مدت خود را یاد بگیرند. تکرار فضایی با تکرار چیزهایی که سخت می گیرید به خاطر سپردن بیشتر و چیزهایی که به راحتی در ذهن خود نگهداری می کنید کمتر عمل می کند.

دوم، از ابزارهای توسعهدهنده کروم و مستندات ابزار توسعهدهنده موزیلا استفاده کنید. هر دو ابزار فنی بسیار کم زیر هستند و مستندات اطلاعات جالب و مفیدی در مورد بسیاری از موضوعات فناوری وب ارائه می دهند.

آنها همچنین به شما در ارزیابی سلامت یک صفحه یا سایت بعدا کمک خواهند کرد. در سال ۲۰۱۸، بسیاری از مشکلات عملکرد فنی مربوط به:

چگونه جاوا اسکریپت رندر شده است
برنامه های پیشرفته وب و AMP.
رتبه بندی مبتنی بر شخصیت
سوم، یاد بگیرند که چگونه یک موتور جستجو کار می کند و اجزای فنی آن. درک تفاوت بین Indexer و Crawler، ماتریس Document Term Matters و مفهوم “جستجوی معناشناختی” است. حق ثبت اختراع “برنامه ریز برای خزنده موتور جستجو” باید به شما در مورد پیچیدگی موضوع بپردازد.

مقاله گوگل اصلی، ثبت اختراع PageRank و دیگر ۹ اختراع ثبت شده در ۱۰ بیل کلارک را بخوانید. در بالا، توضیح صفحه PageRank یان راجر بسیار عالی است و فراموش نکنید که «بخش جستجوی چگونه کار می کند» توسط گوگل فراموش شده است.

هدف از حفاری عمیق تر در معماری موتور جستجو، بازیابی اطلاعات و ثبت اختراعات گوگل این نیست که بدانیم چطور دقیقا چیزها می روند – این است که درک فرآیندها و چالش های موتورهای جستجو را داشته باشیم. این نیز به شما کمک خواهد کرد تا به این نتیجه برسید که آیا ادعاهای خاص منطقی هستند یا فقط هوای گرم.

سپس، به موضوع های بزرگ بروید:
Crawling: تجزیه و تحلیل فایل ورودی، نقشه های XML / HTML، رفتار خزنده ربات موبایل
موبایل: AMP، نرم افزار پیشرفته وب، طراحی پاسخگو
SSL: HTTPS، HTTP / 2
داده های ساختاری: نشانه گذاری طرح، Microdata و JSON-LD، Rich Depot
مهاجرت: مهاجرت دامنه، راهاندازی مجدد، تغییرات CMS، HTTP به HTTPS
سرعت صفحه: فشرده سازی رسانه های غنی و اسکریپت، راهنماهای CSS، CDN ها، بهینه سازی سرعت سرور، بارگیری موازی و کاهش، ذخیره سازی
رندر: مسیر رندر بحرانی / بارگذاری تنبل، رندر DOM، رندر کردن قابهای جاوا اسکریپت
بهینه سازی محتوا: بهینه سازی نهاد، محتوای تکراری، محتوای نازک
کدهای وضعیت: ۳xx، ۴xx، ۵xx
فهرست بندی: canonicalization، robots.txt، meta-tags
ساختار سایت: لینک داخلی، ساختار URL، طبقه بندی
در بالای آن، می توانید Excel، Screaming Frog (یا خزنده دیگری)، MySQL و نحوه استفاده از ترمینال (MAC) را بدانید. آنها مهارت های اصلی SEO را ندارند اما برای بسیاری از برنامه های کاربردی مورد نیاز هستند و برای شناختن آنها خوب هستند.

به یاد داشته باشید، بهترین منبع اطلاعات ترکیبی از افراد و مواد است. خیلی بهتر و سریعتر از کسی که در حال حاضر در بازی است یاد بگیرد و حتی می تواند به شما نشان دهد که چگونه کارها را انجام می دهد. وقتی شروع کردم، طی یک دوره ۹ ماهه رفتم، که در آن منحصرا از زمین تا انتها آموختم.

الکسیس “در مدرسهای شرکت می کند (هر دو به عنوان مدافع و مربی)”. در مورد مربیگری مشغول باشید و از یادگیری چندین نفر خجالت نکشید. برخی ممکن است در تلفن همراه واقعا خوب باشند، اما در بین المللی خوب نیستند. نگاه کنید به آنچه مردم به اشتراک می گذارند و آن را بخوانند. سوالات را در توییتر بپرسید صنعت جستجوگرها یک جامعه بسیار حمایتی است!

یک راهنمایی دیگر از الکسیس سندرز:

“کار با رابط برنامه کاربردی (APIs).
نویسنده مقالات مفید و مفید
شرکت در دوره های آنلاین، آموزش کد و فیلم های آموزشی در Lynda.com، Udacity، Coursera، Codecademy، CodeSchool و Google.
Creepin ‘در توییتر و پاسخهای جان مولر.
حالا بر روی آخرین چیز، برنامه.

چگونگی اعمال آنچه شما در مورد جستجوگرهای فنی آموخته اید
از رسانه های زیادی برای یادگیری از کتاب ها، فیلم ها، راهنماها، کتاب های الکترونیکی، مقالات وبلاگ استفاده می شود. اما شما هرگز چیزی را بدون استفاده از آن چیزی یاد نمی گیرید. این مهم نیست که چند کتاب درباره “رانندگی خودرو” را بخوانید، بدون رانندگی یک راننده خوب نخواهد بود. همین ایده در مورد SEO های فنی نیز کاربرد دارد.

مهمترین توصیه هایی که به افراد شروع می شود در جستجوگرها این است که پروژه خود را داشته باشند. یک وبلاگ، یک وب سایت کوچک، ویکی – هر چیزی را شروع کنید. درخواستی که به آن یاد می گیرید و نتیجه گیری های خود را به دست می آورید. شما همچنین باید درک کنید که چه مدت ممکن است توصیه های خاصی برای پیاده سازی و چگونگی اندازه گیری موفقیت آنها انجام شود.

درست مثل Paul Shapiro، من در اینترنت در دبیرستان بسیار علاقه مند شدم و خودم را طراحی وب سایت و توسعه (“من طراحی وب سایت و توسعه مستقل در دبیرستان و برنامه نویس خود آموز در سن بسیار جوان را انجام دادم).

اولین وبلاگ من در مورد ماشین عضلانی بود. این پروژه به عنوان یک پروژه آموزشی خالص آغاز شد و منجر به تولید چند صد دلار شد، قبل از اینکه من آن را سوزاندم (درس دیگری آموختم). یک سئو خوب همیشه یک زن و شوهر از “پروژه ها” در حال اجرا است.

بزرگترین اشتباهات مردم هنگام انجام جستجوگرها فنی
اولین اشتباه بزرگ شما می توانید این باشد که فکر کنید شما می توانید SEO را در یک زمان کوتاه بیاموزید.

من فکر می کنم بزرگترین اشتباه است به طور بالقوه فکر می کنم که SEO فنی چیزی است که شما فقط می توانید جعبه را به عنوان چیزی که شما می دانید پس از گرفتن یک دوره Udacity تنها جعبه را بررسی کنید. از آنجایی که این نیاز به دانش از توسعه وب، علم کامپیوتر و بیشتر برای شناختن دارد، این یک فرایند طولانی است و چیزی که احتمالا در طول زمان دانش را توسعه می دهد.

– پل شاپیرو

اغلب افراد اغلب پتانسیل های پیشرفت های وب کم را دست کم می گیرند: “متغیرهای بسیار زیادی وجود دارد، به خصوص به دلیل پیچیدگی افزوده شده است. پاتریک استوکس در TechSEO Boost گفتار ستاره ای با عنوان «همه چیزهایی که می تواند به اشتباه بیفتد اشتباه است» است، که برخی از سناوف SEO را پوشش می دهد. »(الکسیس سندرز)

یکی از دلایلی برای چیزهایی که کمی طولانی تر از افرادی است که آرزو می کنند، تجربه عملی لازم است که قبلا ذکر کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *